Campanya perquè 6 grans empreses utilitzin el català en l'etiquetatge


La Plataforma per la Llengua ha engegat una campanya per evidenciar que sis grans empreses diferencien el tractament al consumidor català en relació a la resta de consumidors europeus en la política d'etiquetatge dels seus productes. Les empreses de les quals es dóna a conèixer aquesta situació són Danone, Lidl, Nutrexpa, Bayer, Coca-cola i Durex i l'entitat ha creat una web informativa per cada una -amb el .cat-, a través de les quals, el consumidor català pot conèixer i comparar les polítiques lingüístiques que fan aquestes empreses arreu d'Europa, bé sigui en etiquetatge o en aspectes de l'atenció al client. Així, la comparació constata que no hi ha dins el context de la Unió Europea, ni dins el marc dels països desenvolupats democràtics, una sola comunitat lingüística i de consumidors amb tants parlants com la catalana en què aquestes empreses no hi etiquetin. Per tant, el nostre és un cas palpable de vulneració dels drets reconeguts en l'Estatut del Consumidor aprovat pel Parlament Català. L'organització especifica que, en aquesta campanya, no existeix cap intenció de promoure el boicot a aquestes empreses, ans al contrari, vol provocar diàleg perquè siguin reconeguts uns drets elementals del consumidor català. De la mateixa manera, l'organització posa a disposició d'aquestes empreses i de manera gratuïta els dominis emprats, sense la més mínima trava, entenent que en aquest cas hi ha voluntat per normalitzar el tracte. Per a més informació: www.danone.cat/www.lidl.cat/www.nutrexpa.catwww.aspirina.catwww.cobega.catwww.durex.cat

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article