Coca-cola, kellog's i Mattel nomenades pitjors marques de l'any


L'organització Consumers International (CI) ha fet públiques les marques nominades per al pitjor producte manufacturat de l'any en el món, sempre, és clar, des de l'òptica dels consumidors. Tot i que ocupen els primers llocs Coca-cola, Kellog's i, la 'invevitable' Mattel per haver hagut de retirar fins a 21 milions de joguines del mercat, la guanyadora absoluta ha estat la japonesa Takeda, que ha promogut píndoles de dormir per a nens. La companyia va fer una campanya de publicitat per televisió als EEUU, coincidint amb l'inici de curs escolar. El missatge de la campanya, era subtil, segons CI, però evidenciava la recomanació d'utilitzar les píndoles, especialment, en l'época d'estrés pel retorn a l'escola. Tot i així, l'organisme federal que vetlla per la seguretat dels consumidors FDA, va trigar sis mesos en reaccionar fent retirar l'anunci. En la tria dels pitjors productes, en destaca un de comercialitzat per Coca-cola, l'aigua envasada Dasani, -que conté directament aigua de l'aixeta-, producte que va causar un rebombori importat al Regne Unit quan es va llançar el 2004. Després d'allò, ja no es va arribar a comercialitzar a d'altres països europeus però no va passar el mateix a EEUU o països de l'Amèrica Llatina on la Dasani és promou encara amb insistència. El premi al pitjor producte alimentari se'l va emportar Kellog’s, per la comercialització de 'menjar escombraria' dirigit a nens -un 27% del pressupost publicitari de l'empresa va dirigit al públic de menys de 12 anys-. CI, té més de 220 organitzacions de consumidors que en formen part, repartides entre 115 països.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article