Veïns i ecologistes volen denunciar l'asfaltat de la pista forestal d'Albanyà davant de la UE


El Departament de Medi Ambient ha donat el vist-i-plau a la pavimentació de la pista forestal entre Cabanelles - Lliurona i Albanyà (Alta Garrotxa). La reacció dels veïns i entitats opositores de l'emporlanat de la pista ha estat ràpida: Anuncien que, si això es confirma, portaran el tema davant de la Unió Europea per vulneració de la Directiva Hàbitats. Les entitats al.leguen el cost econòmic injustificat davant de les veritables necessitats d’inversió d’aquest territori. L'Agrupació Naturalista i Ecologista de la Garrotxa (ANEGx), l’Associació de Veïns Lliurona i l’Associació d’Habitants de l’Alta Garrotxa es reafirmen en la seva total oposició a la iniciativa promoguda pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques, asseguren que si se'ls dóna la raó demanaran responsabilitats polítiques per el que consideren un atemptat ecològic que posa en perill espècies emblemàtiques de la zona i que han suposat la seva inclusió en la Xarxa Natura 2000. Els veïns i ecologistes lamenten el trist paper que finalment ha acabat jugant el DMAH amb una decisió que representa una clara desautorització als seus propis tècnics que un rigorós i professional informe ambiental de data 4 de gener de 2007 arribaven a conclusions com: “D’altra banda s’informa desfavorablement l’asfaltat projectat dels aproximadament 10 primers quilòmetres doncs es considera que aquesta millora substancial de la pista pot anar en detriment dels principis que regeixen la declaració d’aquest espai com a zona d’especial protecció per a les aus (ZEPA) atès que presumiblement comportarà un increment de la velocitat dels vehicles amb el risc d’atropellamen que un increment de l’afluència i freqüentació de la zona (afavorit per l’accessibilitat de tot tipus de vehicles) i per tant el trencament del relatiu aïllament geogràfic que ha permès l’establiment d’una gran biodiversitat faunística... Així mateix, pel què fa a la resta de la pista projectada es considera que el seu arranjament global amb pavimentació provocarà una major accessibilitat i freqüentació de l’espai fets que actuen molt negativament sobre els objectius de conservació del mateix. Es considera que les actuacions de millora haurien d’anar encaminades a l’arranjament global de l’actual traça, sense ampliacions de la seva secció, complementat amb el formigonat puntual dels trams amb un elevat pendent o amb característiques de relleu que facin necessari aquest tipus de condicionament... ” Finalment el DMAH i DPTOP han acordat vulnerar la legislació vigent al no sotmetre aquesta obra a avaluació d’impacte ambiental tal i com era preceptiu, finalment s’ha imposat un acord polític.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Comenta aquest article