L'ACC sanciona les companyies aèries per publicitat enganyosa i clàusules abusives


L’Agència Catalana de Consum (ACC) ha presentat avui l'informe resultant de la campanya d'inspecció a les companyies aèries que operen a Catalunya, iniciada a finals de 2006. El resultat ha estat la imposició de sancions per valor de 736.700 euros, les més importants motivades per publicitat enganyosa i clàusules abusives. La inspecció s'ha realitzat a les 29 companyies del sector amb seu social o punts de venda a Catalunya. El procés ha comptat amb el seguiment de documentació, publicitat i contractació de serveis d'aquestes companyies. Entre els incompliments més freqüents s'hi troben la manca de fulls oficials de reclamació-denúncia i els detectats en matèria de política lingüística. Però el major nombre d'irregularitats van lligades a la defensa dels drets dels usuaris, com la inexistència de cartells informatius sobre els drets dels passatgers en casos de danys i/o perjudicis o dels documents on ha de constar les normes de compensació i assistència en cas de denegació d’embarcament (overbooking) o de cancel·lació o de retard del vol superior a dues hores. Però les sancions més quantioses han estat per infraccions en matèria de publicitat i per clàusules abusives. Les clàusules considerades en aquest apartat eren: -Quan la companyia es faculta unilateralment per realitzar canvis en horaris, vols o preus -De renuncia expressa al fur que pogués correspondre al consumidor i submissió a altres Jutjats i Tribunals diferents -Que remeten a textos que el consumidor no té la possibilitat de conèixer en el moment de la contractació -Que suposen una minva dels drets d’indemnització i compensació de l’usuari. -Que atorguen la companyia el dret a denegar el transport – del passatger o l’equipatge- sense que concorrin causes justificades, que suposen l’anul·lació de les reserves successives de vols per part de la companyia. Quant a les sancions aplicades per la publicitat enganyosa, van relacionades amb la comprovació dels preus oferts i la seva adequació al “preu real o final”, amb impostos, increments, taxes i altres despeses que s'incorporin i també a la disponibilitat real de l'oferta en les condicions que ven la publicitat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article