Llegir la 'lletra petita' i reclamar és el que recomanen els experts davant de les males pràctiques bancàries


Situacions com la falta de resposta de l'entitat financera davant d'algú que ha estat víctima d'un frau en el seu compte bancari per Internet o constatar que el teu banc t'ha arrodonit a l'alça la lletra de l'habitatge després d'aplicar els nous tipus d'interés ha inspirat un bon nombre d'iniciatives públiques i d'organitzacions de consumidors per tal que l'usuari estigui protegit davant de determinades pràctiques bancàries. Però, tot i així, els experts consideren que queda molt per fer en aquest camp. Recomanen que l'usuari ha d'exigir una informació detallada de tota la 'lletra petita' del contracte. Expliquen que darrerament s'han multiplicat les queixes sobre productes més complexes, com són els dipòsits estructurats, en els que el càlcul de la rendibilitat no és tan simple. M. Luisa Garcia, cap del servei de reclamacions del Banc d'Espanya, recomana defugir dels tractes verbals amb el banc ja que pot compartar una decepció a l'hora de comprovar el rendiment dels estalvis. D'altres temes que han generat malestar entre els usuaris de banca són l'arrodoniment a l'alça de la quota de la hipoteca, tot i que diferents sentències judicials ja han considerat aquesta pràctica com a abusiva, i per la que l'interessat pot presentar reclamació directament davant del Banc d'Espanya. El cobrament de comissions no previstes en els contractes, els càrrecs no autoritzats en les targetes o els fraus que pateixen els usuaris per Internet són també les queixes més freqüents. En tots aquests casos s'ha de presentar reclamació en el servei habilitat per les queixes amb el que compten les entitats financeres. Aquest és el primer pas. Si tot i així, l'usuari no queda satisfet de les explicacions pot optar a presentar una denúncia davant del Banc d'Espanya, la CNMV o la Direcció General d'Assegurances. Garcia recomana a les entitats bancàries que reforcin al màxim la seguretat dels seus serveis a través d'internet. 'El cost de la banca electrònica és infinitament inferior a la banca tradicional, pel que ens sembla just que repercuteixi en l'usuari' va afegir. Més informació: Cincodias

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article