La Unió de Consumidors denuncia l'incompliment de garanties en els productes electrònics


La Unió de Consumidors UCC - UCE denuncia que el nou telèfon d'Apple conté substàncies tòxiques, segons un informe de Greenpeace, i que els principals distribuïdors de productes electrònics incompleixen la Llei de Garanties. L'organització de consumidors explica que al menys una dotzena de distribuïdors de productes electrònics per Internet donen una garantia d'un any, quan per llei correspon dos anys i recorda que el responsable de complir aquests terminis és el venedor del producte. A tot plegat s'afegeix l'informe elaborat per Greenpeace que indica que l'iPhone d'Apple conté substàncias tòxiques que poden suposar greus perjudicis per la salut dels consumidors i del medi ambient. L'informe especifica que s'ha comprovat la presència de bromats en la meitat de les mostres analitzades, inclosa l'antena. Greenpeace resalta que dos dels plastificants identificats en nivells alts en la composició dels cables dels auriculars estan classificats per la UE com a tòxics per a la reproducció, per la seva capacitat d'interferir en el desenvolupament sexual dels mamífers. Altres aspectes que denuncia l'informe van relacionats amb la bateria del telèfon, en concret per la seva ubicació que la fa molt difícil de separar per al posterior reciclatge. Cal recordar garanties en la compra de productes de telefonia mòbil, electrònica i informàtica A més dels dos anys de garantia mínim que correspon, UCC-UCE puntualitza que cada vegada és més habitual que els serveis tècnics es localitzin fora del lloc de venda, fet que allarga els terminis de reparació i dificulta les reclamacions. Sovint, el comerciant opta primer per la reparació més que per la substitució del producte per un de nou. L'entitat explica que ha rebut queixes de consumidors als que la terminal de mòbil se'ls ha avariat en més de 10 ocasions, quedant palès que l'aparell no es pot reparar i cal una substitució. L'organització de consumidors denuncia que algunes grans superfícies exigeixen a més que el client aporti un informe pericial que demostri que l'avaria vé d'un defecte de fabricació i no d'un mal ús, davant d'això, la majoria de consumidors opta per desistir de la reclamació. Recomanacions -Cal informar immediatament al venedor dels defectes detectats en el producte -Exigir la garantia per escrit i segellat de l'establiment -Guardar tiquets de compra -Abans de comprar cal assegurar-se de l'existència d'un servei tècnic proper. -Recorda que el comprador pot escollir entre la reparació o la substitució del producte -Mentre duri la garantia qualsevol reparació serà gratis i no es podran cobrar despeses per peces, desplaçaments o mà d'obra. -Cal guardar els resguards de reparacions, per si es repeteix l'avaria. Serà la força per exigir el canvi del producte. -Exigir el full de reclamacions si no es compleix algun d'aquests casos.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article