Alertats i inquiets per la fusió dels dos gegants de la publicitat on line


La Federació d'associacions de consumidors europees BEUC veu amb preocupació l'anunci de fusió de Google i DoubleClick. L'entitat considera que la privadesa de milions de consumidors podria estar en risc amb la unió de les dues grans bases de dades i demana a la Comissió Europea la revisió d'aquest procés de fusió per tal de protegir els interessos dels consumidors europeus. Amb aquesta intenció, organitzacions de consumidors entre elles, Beuc, Ocu i Altroconsumo, han enviat una carta a la Comissària de la Competència, Neelie Kroes, en la que demanen un seguiment del procés de fusió de manera que no impliqui cap alteració negativa en els preus, grau d'innovació, qualitat i selecció en línia dels productes i serveis. Plantegen la necessitat que la CE posi els mecanismes necessaris per garantir la llibertat de competència i així protegeixi la diversitat d'oferta de mitjans de comunicació i la multiplicitat de punts de vista que fins ara dóna la Xarxa. Aquesta unió és una de les transaccions que més afectaran l'estructura del mercat digital de la distribució i publicitat. El mercat de la publicitat en línia pot ser un dels més afectats per aquesta fusió ja que la companyia resultant dominarà els dos majors canals de publicitat actuals, tan si són a través de recerques com si es tracta d'anuncis publicitaris en Xarxa. Els interessos de la nova companyia poden excluir, segons Beuc, a moltes petites agències anunciants i poden estar amenaçats els lliures posicionaments en les recerques.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article