Insten Coca Cola i Pepsi a limitar el màrqueting dirigit als més joves


?Grups de Consumidors de 20 Països han impulsat una campanya perquè les multinacionals de refrescos Coca Cola i Pepsi, limitin el màrqueting destinat a consum de refrescs entre els joves i així ajudar a controlar l'epidèmia d'obesitat infantil a nivell global. Les organitzacions de consumidors demanen que s'aturi el 'bombardeig' publicitari destinat als menors de 16 anys promovent el consum de begudes altes en sucres i que contenen cafeïna que, en ocasions, les campanyes publicitàries fins i tot recomanen per a prendre com a hidratació després de l'activitat física. Demanen a les multinacionals que aturin la venda de begudes altament endolcides o sucs de fruita assaonats de sucre als instituts i que aquests productes incloguin en l'etiquetatge els ingredients i missatges d'alerta recomenant el consum només ocasional degut al seu alt contingut en sucre. Alguns d'aquests refrescs ja es graven amb impostos en determinades jurisdiccions d'Estats Units i Canadà. Aquesta campanya contra els refrescos escombraria és liderada pel Centre per a la Ciència en l'Interès Públic (CSPI) i compta amb el suport de diverses organitzacions internacionals de consumidors. De moment, els representants de les dues multinacionals s'han mostrat oberts a parlar del tema amb el CSPI. Mentre que, per altra banda, campanyes similars han estat llançades per grups de consumidors de l'Índia, Malàisia, Japó, Suècia, Mèxic, Austràlia, Uganda i el Canadà. Mèxic ocupa el segon lloc, després d'EEUU, quant al nombre de població amb excés de pes i obesitat. No és sorprenent doncs, que també ocupi el segon lloc en consum de refrescos, després de EEUU, segons explica un dels portaveus de 'El Poder de los Consumidores', una de les principals organitzacions mexicanes que, fa poques setmanes, denunciava una campanya de 'Nutrició a l'Escola Primària' patrocinada per Coca Cola que proposava aquesta beguda entre les recomanades per a la hidratació després de l'activitat física.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article