Si és més car ens agrada més


Un estudi realitzat per la Universitat Tecnològica de Califòrinia -CalTech- mostra que si paguem per un vi 90 euros ens sembla més bo que el mateix vi a 10 euros. Així el preu d'un producte influeix directament en les expectatives sobre les seves qualitats i en la satisfacció que s'obté en consumir-lo, un truc de màrqueting que juga amb la subjectivitat. El treball que ha coordinat el profesor Antonio Rangel ha descobert l'àrea del cervell responsable d'enganyar als sentits, s'anomena còrtex orbitofrontal medial, i és l'encarregat de regular el plaer subjectiu. "Molta gent pensa que el plaer que el cervell registra depèn només de valors objectius", explica en una entrevista al diari La Vanguardia, Rangel, però el treball desmenteix aquesta percepció. Altres fonts: Los Angeles Times

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article