Els pàrquings són més cars ara que abans de la prohibició d'arrodoniment


Un estudi realitzat per l'organització de consumidors i Usuaris -OCU- ha analitzat les noves tarifes arrodonides dels aparcaments, públics i privats, i conclou que la regulació vigent des de 2007 no ha aconseguit que el consumidor pagui menys, sinó que en estades d'entre 48 minuts i de 3 hores, les tarifes s'han incrementat de mitjana entre un 7% i un 15%. Per comprovar els preus que s'apliquen des de l'entrada en vigor de la Llei de Millora de la Protecció dels Consumidors i Usuaris, l'OCU ha visitat 231 aparcaments a 27 ciutats de l'estat entre elles Alacant, Barcelona, Palma, Tarragona i València. En un 36% dels aparcaments visitats, hi ha, segons l'OCU, irregularitats en la facturació, en la majoria dels casos per la persistència del cobrament per blocs de durada superior a un minut. En general, l'abús és al primer bloc: a 32 aparcaments cobren com a mínim mitja hora i en 20 d'ells, el temps mínim és una hora. Una altra pràctica irregular que els aparcaments utilitzen per recuperar els diners que deixen de percebre per l'arrodoniment, és establir una tarifa només per entrar, independentment del temps d'estada a l'aparcament. Ho fa el 6% dels aparcaments visitats. La tarifa que apliquen és variable i oscil·la des dels 5 cèntims fins a 1 euro. Segons el parer de l'OCU, els usuaris dels aparcaments pateixen un tercer abús: el denominat minut d'or. Emparant-se en la llibertat de tarifes, alguns aparcaments aprofiten per cobrar un preu més elevat pel primer minut d'estada, que va dels 20 cèntims fins als 2 euros.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article