Sony, Philips, Sambung, Hp i Toshiba incompleixen la llei de garanties, segons UCE


La Unió de Consumidors UCE ha presentat una denúncia contra Sony, Philips, Samsung, HP i Toshiba per considerar que aquestes companyies incompleixen sistemàticament llei de garanties. La Unió de Consumidors de Catalunya (UCC)constata la gravetat del tema a través de les nombroses reclamacions que provocant i ofereix els seus serveis jurídics, de manera gratuïta, als consumidors afectats. Els interessats poden presentar les seves reclamacions a la seu d'UCC (Villarroel, 10, bx -BCN-) abans del 29 de febrer.En breu UCE farà pública una llista negra amb les empreses que no ofereixen la garantia obligatòria dels seus productes i alhora demana a l'administració la persecució d'aquestes pràctiques comercials il.legals d'una vegada per totes. Els distribuidors i fabricants estan obligats actualment a oferir una garantia mínima de dos anys. UCC recorda que el responsable del compliment de la garantia davant del consumidor és el venedor del producte, no el fabricant. Algunes recomanacions: 1. Reclama immediatament al venedor els defectes o manca de conformitat amb el producte per evitar que transcorrin els terminis legals. 2. Exigeix el document de garantia per escrit i segellat per l’establiment. 3. Guarda tots els rebuts de compra i documents relatius a les reparacions en garantia. Poden ser de gran utilitat a l’hora de reivindicar els teus drets. 4. Selecciona productes amb un adequat servei tècnic a prop del domicili. 5. El termini mínim de garantia pels productes nous és de dos anys. El fabricant pot oferir un termini superior, però mai inferior. 6. El comprador pot escollir entre la reparació o la substitució del producte, excepte en cas que una de les opcions sigui desproporcionada. 7. Quan cap de les opcions anteriors sigui possible, el venedor procedirà a la devolució de l’import de la compra en efectiu. 8. Durant la vigència de la garantia qualsevol reparació serà gratuïta i no podrà imputar-se al consumidor cap despesa per peces, mà d’obra ni desplaçaments del servei tècnic. 9. Conserva els documents de les reparacions. Si l’avaria es torna a produir, exigeixi la substitució del producte per un altre de nou en perfectes condicions d’ús. 10. Davant qualsevol incompliment, exigeix la fulla oficial de reclamacions de la Generalitat de Catalunya.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article