Internet es consolida com a font d'informació abans de fer una compra


Un estudi de l'Associació Europea de Publicitat Interactiva (EIAA) constata que el 40% dels europeus que habitualment fan compres on line han canviat de marca després de fer recerques per Internet per comptar amb més informació sobre el producte. L'estudi anomenat 'Mediascope Europe 2007' i realitzat per Synovate, assenyala que la majoria dels internautes confia més en les argumentacions fetes per llocs web de les marques més conegudes que les considera més útils que les recomanacions personals. El 61% dels enquestats troba que els webs de comparació de preus són una font de referència per a obtenir informació mentre que, un 57%, prefereix consultar un web on es recullin comentaris de clients abans de prendre una decisió. El sector de productes electrònics i bens elèctrics és en el que els usuaris canvien més sovint d'opinió a l'hora de triar una marca, en funció del que han trobat a la Xarxa, un 59%. Segons el sector també es diferencia la tendència a ser adquirit per Internet. Els telèfons mòbils van encapçalar l'augment de vendes per xarxa amb un creixement del 33% durant el 2006, seguit dels productes financers amb un 22%. Però, en general, l'ús més estès de les compres per xarxa va vinculat als bitllets per a viatges (54%), les vacances (42%), els llibres (40%) i les entrades per concerts, festivals o teatre (38%). Segons l'estudi, els britànics són els més influenciables per la informació que troben a la Xarxa (49%) mentre que els italians, són els que es mostren més inflexibles després de llegir els resultats de les recerques (27%).

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article