Augmenta el frau en la contractació de serveis telefònics


Malgrat els més de 2 milions d'euros en sancions a les operadores per la pràctica coneguda per slaming -canvi de companyia sense l'autorització de l'usuari-, les associacions de consumidors afirmen que el frau continua creixent. Especialment a Internet on, xifres oficials de la Secretaria d'Atenció a l'Usuari de Telecomunicacions, mostren un augment d'un 12% durant el primer trimestre de 2007. La Vanguardia publica avui un reportatge que mostra les males pràctiques que porten a cap les companyies, especialment en persones de la tercera edat als quals se'ls demana el DNI i el número del darrer rebut per fer unes comprovacions, mentre que, a la pràctica, amb aquestes dades ja en tenen prou per donar-los de baixa d'una companyia i apuntar una nova alta a la seva. El client no se n'adona fins que comença a pagar rebuts d'una altra operadora o bé el truca l'antiga per a demanar-li el per què de la seva baixa. De fet, les operadores de telecomunicacions aprofiten la norma que es va començar a aplicar des de 2004 amb l'objectiu d'afavorir la competència entre companyies. Des d'aleshores, un usuari pot contractar serveis d'una companyia només amb una trucada de telèfon, sense la necessitat de signar cap contracte, i facilitant el DNI i les dades del del darrer rebut. Per la seva banda, les operadores al.leguen que aquestes pràctiques són 'residuals' i que la responsabilitat, en tot cas, és dels comercials que truquen als abonats. Més informació: La Vanguardia

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article