UGT mostra com el preu de l'Alta Velocitat a Catalunya és el més car de l'Estat


A més, denuncia que és l'única part del territori que disposa d'alta velocitat sense mantenir les alternatives ferroviàries més barates. En canvi, lamenta UGT Catalunya, Renfe si que manté trens a preus reduïts entre la capital i Sevilla o Valladolid. El sindicat també denuncia la discriminació econòmica des del punt de vista territorial. Les tarifes del TGV a Catalunya són les més cares de l'Estat: el trajecte Madrid - Sevilla és només un 14,29% més curt que el Madrid - Barcelona però, en canvi, és un 45% més barat Amb l'arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona, Renfe ha eliminat qualsevol altra alternativa d'anar en tren a Madrid des de la ciutat comtal. Els trens Altaria i Alvia han desaparegut (com ja havia passat anteriorment amb el Talgo) i ara mateix només es pot viatjar entre Barcelona i Madrid amb l'alta velocitat o el tren Estrella que circula de nits i compta amb cabines de sis lliteres.El sindicat considera que Renfe no pot deixar dues ciutats com Madrid i Barcelona unides únicament pels trens d'alta velocitat, ja que el preu del bitllet (119,50 ó 101,30 euros la tarifa turista) no està a l'abast de tothom. Proposa que hi hagi una altra línia que sigui més barata, encara que no sigui tan ràpida però que tampoc siguin les 9 hores que tarda l'Estrella. A més, el sindicat denuncia que, si bé Renfe ofereix algunes promocions, com és la tarifa Estrella (fins a un 40% de descompte en el preu si es compra amb una antelació mínima de 7 dies) o la tarifa Web (fins a un 60% de descompte si es compra a través d'Internet i amb una antelació mínima de 15 dies), no és cert que aquestes rebaixes s'apliquin ni a tots els bitllets ni a tots els trajectes. Encara és més evident quan es tracta de comparar els preus del trajecte Barcelona - Lleida amb el de Madrid - Valladolid que, tot i ser un trajecte força més llarg, és un 23% més barat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article