Lleida: La integració tarifària serà poc útil si no augmenta l'oferta de transport públic


Des d'ahir, 41 municipis del Segrià i 3 de la Noguera tenen l'opció d'utilitzar els nous bitllets integrats, que s'estendran gradualment a la resta de comarques. Una integració que s'aplica ara amb la T-MES, i, a partir del més vinent, també s'estendrà a la T-10/30, la T-10 i la T-50/30. Lleida es converteix, així, en la primera àrea on es concreta la integració tarifària després de Barcelona. L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) de les comarques de Ponent ha donat la benvinguda a aquest nou sistema tarifari que proporcionarà beneficis evidents per a les butxaques dels usuaris. Tot i així, remarca en un comunicat que la integració tarifària esdevé poc útil si no s’incrementa l’actual oferta de transport públic.La integració tarifària beneficiarà, de moment, a la comarca del Segrià, amb 17 línies urbanes de Lleida, 14 d’interurbanes i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que s’integraran fins a Balaguer (La Noguera) fet que ha determinat dos nivells de tarifes diferenciades segons la distància recorreguda i els serveis de transport públic que els enllacen. La zona 1 inclou els municipis ubicats en un radi de 15 quilòmetres de la ciutat de Lleida, i la zona 2 els municipis del Segrià més allunyats de Lleida i els tres de la Noguera (Balaguer, Térmens i Vallfogona de Balaguer). La PTP aprofita per recordar algunes reivindicacions que acabarien de fer més atractiu el transport públic davant de l'ús del vehicle privat i que detalla així: 1. Rodalies ferroviàries fins a Almacelles i Montsó, Les Borges Blanques i Tàrrega, utilitzant les vies actuals de Renfe, que registren menys circulacions des de l’entrada en servei de l’AVE. Aquestes línies han de funcionar cada 30 minuts en hora punta i cada hora durant la resta del dia per poder ser atractives. 2. Pla de Park & Ride a les estacions d’origen, més eficaç que a les portes de Lleida. 3. Millora de les freqüències i trajectes de la línia que enllaça Lleida amb els Polígons Industrials. 4. Reorganització de les línies d’autobùs urbanes amb l’objectiu d’optimitzar els autobusos existents i evitar intervals de pas irregulars que concentrin l’oferta i generin grans esperes. Creació d’una xarxa amb una línia circular al centre i la seva interconnexió amb les línies radials que permetria disminuir l’interval de pas i afavorir els transbordaments entre les línies, reduint el temps final d’un desplaçament en transport públic entre qualsevol punt de la ciutat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article