Alemania es retira de la promoció dels biocombustibles


El govern alemany ha retirat el seu programa per a promoure l'ús dels biocombustibles. Les autoritats alemanyes han reconegut que més d'un 10% dels motors dels 31 milions de cotxes que configuren el parc mòbil d'aquell país, es podrien deteriorar degut a l'etanol que contenen els biocombustibles. Aquesta seria una raó de prou contundència que desmotivaria el govern alemany envers els agrocombustibles. Apart de les crítiques mediambientals que acumula la promoció dels biocombustibles, hem topat amb problemes tècnics que si que poden afectar seriosament l'evolució del consum d'aquest tipus de carburant. Alemanya ha estat el primer en oficialitzar la seva retirada. Ja fa temps que sonen les queixes de grups ecologistes. Alexander Hissting, de Greenpeace, assegurava a BBCnews que "El govern empeny als conductors a destruir els boscos argentins" per il.lustrar-ho fa servir xifres: Cada punt percentual de consum de biodiesel Alemanya, signifiquen 700 mil hectàrees extres de conreu de soja. Extensions de terreny que la majoria de les vegades signifiquen el sacrifici de boscos. Escasedat d'aliments Altres raons de pes per a la decisió es relacionen amb l'escasedat d'aliments que ja ha començat minar les economies més febles. La ministra alemanya de Cooperació per al Desenvolupament, Heidemarie Wieczorek-Zeul, argumenta que els conreus per a la producció de biocombustibles roben cada vegada més terres de producció d'aliments en els països en desenvolupament. L'expansió d'aquests tipus de carburants, empeny amunt els preus dels comestibles, afectant especialment als països més pobres. El contrasentit dels agrocombustibles: generació de gasos Un grup d'experts de l'entorn de Paul Crutzen, premi Nobel de Química, defensa que l'aplicació de fertilitzants en els conreus destinats a biocombustibles genera grans quantitats d'òxid nitrós. I així tornem a ser en el punt de partida ja que, aquest gas és un dels principals responsables de l'anomenat 'efecte hibernacle'. Els investigadors asseguren així que, plantacions de colça de les que es destinen a biocombustible, poden arribar a generar un 70% més de gasos d'escalfament que els produïts en el procés del combustible convencional.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article