Confusió i publicitat enganyosa en una de cada tres webs de venda de bitllets d'avió


La CE va publicar ahir un nou estudi sobre les pràctiques deslleials de les webs que es dediquen a vendre bitllets d'avió. Són d'agrair els esforços que esta fent la comissària responsable de la protecció als consumidors, Meglena Kuneva, ja que, hores dara, ja sabem que 1 de cada tres dels portals investigats juguen confundint al consumidor pel que fa a preus reals dels bitllets, a la disponibilitat de passatges o bé provoquen la desorientació de l'usuari quan li proposen d'adquirir una assegurança quan per llei l'han d'oferir inclosa en el bitllet. Ara, el que realment trobem a faltar, és el nom de les companyies i empreses que realitzen aquestes pràctiques abusives i publicitat enganyosa. L'informe reitera que hi ha problemes greus i persistents que afecten els consumidors en el conjunt del sector. En els darrers 7 mesos la CE ha hagut de prendre mesures contra un de cada tres dels portals investigats (137 dels 386 inspeccionats). Kuneva ha reiterat que 'és inacceptable que un de cada tres consumidors que vol reservar un bitllet d'avió sigui timat, enganyat o se l'hagi intentat confondre'. La comissària ha anunciat que es proposa tancar la investigació com a molt tard l'1 de maig de 2009 i ha advertit al sector que, o bé actuen corregint aquestes males pràctiques o haurà d'actuar la CE. Kuneva va advertir que per motius jurídics, la majoria d'Estats s'han d'abstenir de moment de publicar els noms de les empreses, fins que no acabi el procés administratiu. Noruega i Suècia, en canvi, han publicat llistes de webs que són objecte d'investigació.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article