El Congrés, que se celebra el divendres 24 i dissabte 25 de febrer a la Casa de Cultura de Girona, tracta en aquesta edició sobre les noves tecnologies i les xarxes socials aplicades a la difusió ambiental. Enguany inclou un nou espai, l’Aparador, des del que els participants poden presentar els seus propis projectes. Fins al 31 de gener tots els inscrits al 2n Congrés poden exposar materials de projectes relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat d'entitats, empreses o institucions.
Amb l’objectiu de donar a conèixer eines per a comunicar millor els missatges ambientals i ser un punt d'intercanvi d'experiències innovadores s’està preparant la 2a edició del Congrés de Comunicació Ambiental. Després de l’èxit del primer Congrés, amb més de 80 inscrits i prop de 20 ponents, enguany és el torn de les noves tecnologies.L’estructura del programa manté els dos dies de Congrés. El divendres, durant tota la jornada, serà el torn de la part més teòrica, on s’exposaran diferents iniciatives innovadores en l’ús de noves tecnologies. Destaca la campanya de celebració del 50 anys de WWF/Adena o el Moviment R, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
En aquest segon congrés es manté l’espai de tertúlia, en què s’establirà un diàleg en petits grups amb un especialista en noves tecnologies
(webs i blogs, xarxes socials, vídeo per Internet o aplicacions mòbils).
El dissabte al matí es dedicarà a posar en pràctica els coneixement amb els tallers. S’han plantejat sis tallers diferents, dos sobre els bàsics de les noves tecnologies (branding social i desenvolupament d’estratègia) i quatre més específics: geolocalització, captació de fons, nous formats de vídeo per Internet o creativitat en espais interactius.
El Congrés vol ser un espai de trobada per això també es dedicarà un espai per tal que cada participant pugui explicar la seva entitat o projecte i veure si, d’aquesta manera, poden sorgir col·laboracions. De fet, els inscrits al Congrés ja poden començar a relacionar-se abans de
trobar-se al 2n Congrés gràcies a les xarxes socials que ja s’han creat (Facebook, twitter, delicious o linkedin.
El 2n Congrés de Comunicació Ambiental està impulsat pel Centre per a la Sostenibilitat Territorial (www.centresostenibilitat.cat), el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya (www20.gencat.cat/portal/site/ptop), l'associació Limnos- EdC (www.limnos.org), la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya (www.periodistes.org), el Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya (www.coamb.cat), l’Ajuntament de Girona (www.girona.cat) i la Diputació de Girona (http://www.ddgi.cat/).
Hi col·laboren l’Associació de Naturalistes de Girona, l’Institut de Medi Ambient de la Universitat de Girona, el portal mónSOStenible, el Consell d’Iniciatives Locals per al Medi Ambient, la Xarxa de Custòdia del Territori, la fundació iWith.org, el portal d’economia domèstica i sostenible Jornal.cat, l’Escacc, fundació espai català de cultura i comunicació, l’associació STIC.cat, l’Institut del Territori i la Societat Catalana d’Educació Ambiental.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari