El preu del petroli pressiona les companyies aèries


Els preus als que ha arribat el barril de petroli han posat contra les cordes les companyies que pretenen donar els vols més barats. Tan és així que el recàrrec que apliquen per combustible ja suposa la meitat del cost del bitllet. Això sumat a d'altres estratègies per mantenir el low cost com cobrar per facturar en mostrador, per maleta facturada o per triar el seient dins la nau, han dilapidat les gangues que es podien aconseguir només uns mesos enrere. Però l'autèntic maldecap serà quan aquestes companyies hagin de comprar querosé de nou. De moment han parat el cop de les darreres setmanes perquè moltes d'elles acostumen a amortir els alts i baixos del combustible amb l'anomenat hedging. Un sistema pel que reserven querosé amb un any o més d'antel.lació a un preu fix. Iberia, per exemple, esta utilitzant combustible que va comprar quan el petroli era a 83 dòlars el barril, amb el qual cobrirà gairebé el servei de mig any. Air France, encara vola amb querosé emparaulat quan el petroli era a 70 dòlars. Per il.lustrar la incidència del preu del petroli en els bitllets d'avió, el digital valencià, El Periódico Mediterràneo, posa d'exemple la tarifa que Iberia ofereix per anar de Barcelona a París, anada i tornada, per finals de juny. El preu nominal és d'11 euros però, el preu final arriba als 121,17 euros. Els 110 euros extres són el recàrrec per combustible (64 euros) més les taxes, impostos i despeses de gestió. El diari subratlla que el passatger que va comprar aquest bitllet fa un mes, en realitat només va pagar 52 euros en concepte de combustible. La companyia va decidir a finals de maig incrementar 6 euros el trajecte per compensar l'augment del combustible. I els encariments tot just diuen que han començat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article