Mancances i irregularitats en la facturació perjudiquen la imatge del Bicing


L'ajuntament punxa amb el Bicing. Un servei que va entrar amb molt bona acollida entre els ciutadans ha anat quedant deslluït per la incapacitat de l'empresa responsable, segons l'Ocuc. Des de l'inici del Bicing, ara fa un any, el departament d'atenció al client ha rebut prop de 30.000 reclamacions, pel que l'organització de consumidors denuncia la indefensió dels usuaris davant de situacions com quan el sistema de facturació detecta una utilització més llarga en el temps que la real, fet que es trasllada al compte bancàri amb càrrecs que a vegades superen els 200 euros. La inexistència de comprovant que permeti acreditar l'ús efectiu deixa al ciutadà en mans d'un sistema de registre amb evidents limitacions i sense arguments per a plantejar una possible reclamació. D'entre les queixes que polaritzen les reclamacions dels usuaris en destaquen les relacionades amb la falta d'equitat en l'oferta de bicicletes segons l'estació, ancoratges fora de servei, targetes que deixen de funcionar i, el que ha motivat més crispació: càrrecs qüestionables en la facturació davant dels quals l'usuari hi pot fer ben poca cosa. L'Ocuc denuncia la indefensió dels usuaris de Bicing davant d'aquestes situacions i considera que abans de continuar amb el desplegament d'estacions cal exigir un mínim de qualitat i una fòrmula de facturació que dóni més garanties i seguretat als usuaris.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article