Comencen les rebaixes!


Comencen les rebaixes d'aquesta temporada a partir de demà l’1 de juliol i finalitzen el 31 d’agost. Algunes comerços han avançat la campanya oferint descomptes interessants entre el 10 i el 25%. La climatologia no ha acompanyat i la conjuntura econòmica encara menys, per això s'espera que aquesta campanya de rebaixes tingui un to molt més agressiu en les ofertes. Sempre va bé recordar alguns consells i precaucions abans de l'inici de campanya. En destaquem: La venda en rebaixes no suposa en cap cas la disminució de la qualitat del producte, simplement ha d’existir una reducció del preu. Tampoc hi ha una reducció del drets del consumidors. Es important distingir tres conceptes que a vegades es confonen: Saldo: Son aquells productes que tenen un preu inferior, degut a algunes de les següents circumstàncies: · Productes defectuosos, deteriorats o desparellats. · Productes de difícil venda per no ser d’actualitat o per la seva manca d’utilitat. Aquest productes només es podran posar a la venda a: · Establiments especialitzats. · A qualsevol altre comerç, sempre que estiguin separats de la resta de productes. Si el motiu del saldo, es que sigui un producte que no es d’actualitat, haurà d’haver estat a la venda com a mínim amb tres mesos d’antelació. Liquidació: Son aquells articles amb descomptes per algun dels següents motius: · Tancament del negoci. · Canvi d’activitat de la activitat comercial. · Reformes del establiment. · Defunció del titular del negoci. · Traspàs del negoci o per força major que impossibiliti el exercici normal de l’activitat. Rebaixes: Son les vendes especials de productes que han estat exposats amb el seu preu normal com a mínim amb un mes d’antelació, i que tenen la mateixa qualitat, sense cap defecte i que tenen un preu inferior. Durant el període de rebaixes esta prohibida la venda de productes de saldo i de productes adquirits expressament per aquest període. Consells de la Unió de Consumidors de Catalunya, per afrontar les rebaixes d’estiu: - Exigir factura o tiquet comprovant de compra, el lliurament del qual és obligatori, ja que és necessari a l’hora de reclamar o retornar la compra. Tant a període de rebaixes com a la resta de l’any, la devolució de la compra és una deferència que ofereix el comerciant i a la qual només està obligat si ho anuncia, excepte si el producte és defectuós. - Exigir que el preu rebaixat consti sempre al costat del preu habitual, tant si el producte s’exhibeix a l’aparador com si es fa a l’interior de l’establiment. - Exigir el compliment de la garantia. Les rebaixes no eximeixen al comerciant d’aquesta obligació. - Exigir qualitat. La rebaixa en el preu no suposa menor qualitat. Els productes han de ser els mateixos que en temporada normal. - Recordar que si un establiment admet habitualment targetes de crèdit com a manera de pagament, també ho ha de fer en èpoques de rebaixes. - No et deixis portar per la publicitat. Planifica prèviament les compres i només compra allò que realment necessites, d’altra manera les rebaixes poden sortir cares. - Per últim, RECLAMA! si consideres que els teus drets han estat vulnerats.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article