Nou impuls a Jornal.cat per consolidar-lo com a referent en l'àmbit del consum responsable


Xarxa Digital Catalana (Xadica), l'entitat que dóna allotjament i assessorament a més de 40 entitats per tal que puguin tenir presència a la xarxa en llengua catalana, ha posat en funcionament aquest mes de febrer el nou redisseny de Jornal.cat i Social.cat i l'adaptació d'eines de vinculació dels continguts amb les xarxes socials. Les dues publicacions pròpies de Xadica són referents en l'àmbit digital del consum compromès i de l'acció social, respectivament.

Jornal.cat va néixer el 2008 fruit de la fusió del digital pioner en consum quinspreus.cat (fundat el 1999), el web d'opinió econòmica entorns.info i els fòrums borsacat. Jornal incideix en la informació pràctica pel consum responsable i l'economia domèstica. Jornal.cat compta amb una vintena d'opinadors que destaquen en l'àmbit de les relacions laborals, la responsabilitat social de les empreses o en els moviments socials més recents. Des del convenciment que l'economia de proximitat és la que ara ens convé promoure, Jornal.cat dedica gran part dels seus continguts a divulgar informació sobre les iniciatives més imaginatives i sostenibles que sorgeixen en aquests temps de crisi.

D'altra banda, Social.cat -a la xarxa des de 2009- compta amb més de 2000 seguidors en els seus comptes de Twitter i Facebook a més d'una quarantena d'opinadors que regularment tracten i debaten al voltant de l'actualitat de l'acció social i el tercer sector a Catalunya. Els darrers mesos ha incorporat canals de cinema en clau social i reportatges de fons de temàtiques concretes, així com a partir d'ara ho farà amb una crítica periòdica literària d'aquest mateix àmbit. Per tot plegat, el Social.cat és a dia d'avui l'únic digital català que tracta amb regularitat la informació referent a tots els agents del l'acció social en tots els seus àmbits: des de la immigració fins a la diversitat funcional passant per les discapacitats o les addiccions i les malalties mentals, entre d'altres.

Des de Xadica s'ha volgut donar un impuls als dos projectes propis amb un nou redisseny i l'adaptació de totes les eines de relació social en xarxa. La direcció de Xadica està convençuda de la utilitat pública de les dues publicacions, especialment en els actuals moments de crisi econòmica que es tradueix en una crisi social de primer ordre. Social.cat dedica bona part dels seus continguts a l'exclusió social i Jornal.cat a sensibilitzar de la importància de l'economia de petita escala. Per tot això, amb les potencialitats de les xarxes socials implantades i desenvolupades en les dues comunitats digitals, les xifres d'audiència s'han incrementat el darrer any i mig en més d'un 30% superant ja la barrera dels 2.000 usuaris únics diaris.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article