Auchan i Quirky:El consum col·laboratiu aplicat a la innovació


El consum col·laboratiu es consolida i en el mateix camí està creant fórmules que fins ara no tenien precedent. En aquest sentit, trobem a França l'anunci de col·laboració amb Quirky.com, que el desembre passat va fer la cadena de supermercats Auchan. Quirky es una web ja ben arrelada als EUA que s'ofereix com a plataforma de difusió per a les idees i invents dels usuaris davant de necessitats quotidianes, amb el convenciment que les millors idees les poden aportar els mateixos clients.

Com funciona la col·laboració? Es tracta que els inventors en potència puguin presentar la seva idea al lloc web, acompanyada si és possible de dibuixos i models. Aquests seran presentats a la comunitat Quirky que arriba fins a 300.000 usuaris perquè seleccionin les idees més interessants de la setmana. Les seleccionades es posen en mans de dissenyadors i enginyers de la comunitat que produiran l'objecte per tot seguit distribuir-lo entre els més de 20.000 socis minoristes que té Quirky als EUA. En aquest cas, també es vendran a tota la cadena de distribució que supermercats Auchan té a França. Dels guanys generats pel producte, al voltant del 40% aniran a parar a les butxaques de l'inventor.

En aquest enllaç podeu trobar més informació sobre l'anunci que ha fet la cadena de supermercats i la invitació als clients perquè presentin les seves idees, un estímul dirigit a la innovació, ben diferent. També s'hi poden observar algunes de les idees seleccionades com ara una làmpada per il·luminar exclusivament el teclat o un punt de càrrega dels smartphones que posa en valor l'estètica i l'ordre.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article