Zopa: Préstecs al consum 'low cost'?


Al registre de recerques fetes a Quinspreus hem notat un augment significatiu de les preguntes relacionades amb préstecs, comissions bancàries per descobert o vies per aconseguir diners. Preocupacions que creixen entre els usuaris en situació de crisi i no es tracta d'agafar més compromisos que esclavitzin amb interessos impossibles. Per això volem aportar informació de fòrumules alternatives al préstec tradicional que han entrat amb força a Internet. Es tracta de Zopa, una nova figura de prestador que té ja una certa tradició en els mercats anglosaxons i que s'esta introduint amb força aquí. La competència als bancs i caixes es basa en què aquesta xarxa posa en contacte al prestador i el sol.licitant de préstec directament. El primer cobra comissió i, per tant, pot aconseguir uns ingressos més interessants que els que li ofereix el banc mentre que el segon pot obtenir el préstec a un tipus més baix. Les empreses que gestionen aquest servei s'encarreguen d'analitzar el risc abans de fer cap pas i elaboren una classificació de sol.licitants de préstecs i prestadors en funció del risc que suposa per als primers i del perfil que poden necessitar els altres. Tot per estalviar intermediaris. Zopa, es vanta que el nivell de morositat és molt baix i, a més, s'encarrega de diversificar el diner que es vol deixar entre molts usuaris perquè el risc sigui més baix. Per la seva banda, Zopa a Europa, el mateix que Prosper als EUA, Smava a Alemanya o Boober a Holanda fan d'intermediaris i cobren comissions pel servei, però no interessos. Aquí radica la diferència amb les entitats financeres. La darrera edició de l'informe 'Consumer Finance in Europe', emès per la consultora Oliver Wyman, assenyala que aquest model de negoci marca un abans i un després en l'anomenada 'des-intermediació'. Enllaç: Zopa

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article