Facua denuncia Ryanair per les anul.lacions i alerta del cost del telèfon d'atenció al client de la companyia


L'organització de consumidors recorda que des del moment en el que una companyia aèria emet el títol de transport, tant i fa l'intermediari, existeix una obligació contractual entre transportista i passatger. Facua lamenta que a més, Ryanair esta fins i tot guanyat diners a costa de les trucades dels usuaris afectats per les anul.lacions ja que el telèfon d'atenció al client és una línia de tarifació addicional, el 807 220 999, que costa 0,87 euros el minut des de fix i fins a 1,22 euros minut des de mòbil. Per aquests motius Facua ha anunciat que presentarà avui una denúncia contra la companyia irlandesa després que ahir anunciés que cancel.laria els bitllets adquirits a través d'agències on line perquè considera il.legal la compra d'aquests bitllets ja que no van ser tramitats a través de la seva web. Ryanair assegura que aquesta pràctica atempta contra les seves condicions de compra i ral.lentitza el funcionament del seu portal. Els bitllets adquirits a través d'aquestes webs representen un 0,5% de les reserves de l'aerolínia, uns mil passatges diaris. Els diners seran retornats, però seran aquestes agències virtuals les que hauran d'advertir als passatgers de la situació. eDreams ja avançat que pensa presentar també una denuncia contra aquesta decisió. L'organització de consumidors adverteix que, a més de la devolució de l'import dels bitllets, que se suposa que assumiran directament les agències on line, els afectats també haurien de tenir dret a exigir indemnització per danys i perjudicis, d'acord amb el que assenyala l'art. 8.c del RDL 1/2007, de 16 de novembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei General de defensa dels consumidors i usuaris.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article