Denuncien el comportament poc ètic de grans cadenes hoteleres


L'organització Consumidors Internacional (CI), conjuntament amb l'Associació d'Investigació de Consumidors Ètica (ECRA), han denunciat el comportament immoral d'algunes de les cadenes hoteleres més grans del món, sector de serveis que aglutina el moviment de consumidors més important del planeta, uns 900 milions de persones l'any. CI i ECRA lamenten que quan els consumidors decideixen optar per un turisme més ètic, no tenen gaire atriar. Les organitzacions han elaborat un estudi on denuncien les males pràctiques de cadenes com Hilton, Intercontinental Hotels o Best Western International. CI i ECRA denuncien que sent les cadenes que més establiments tenen arreu del món, darrere del "tracte genuí" que ofereixen al consumidor s'oculta explotació dels drets dels treballadores i comportament poc respectuós amb l'entorn. L'estudi 'The Real Deal' el podeu consultar en aquest PDF. com l'impacte produït pel desenvolupament de l'hotel Hilton a les Illes Bimini (Bahames) que ha generat nombroses protestes dels grups mediambientals d'aquesta zona del Carib. Un documental elaborat per Fabien Cousteau, nét de l'oceanògraf Jacques Cousteau, subratllava l'impacte negatiu continuat sobre l'economia, la gent i el medi ambient que ocasionava la construcció d'aquest conjunt hoteler. El grup Best Western International, la cadena més gran del món amb 4.000 hotels repartits entre 80 països, és una de les moltes grans marques que no emet informes mediambientals i de sostenibilitat públics. Per altra banda, l'impacte produït pel desenvolupament de l'hotel Hilton a les Illes Bimini (Bahames) ha generat nombroses protestes dels grups mediambientals d'aquesta zona del Carib. Un documental elaborat per Fabien Cousteau, nét de l'oceanògraf Jacques Cousteau, subratllava l'impacte negatiu continuat sobre l'economia, la gent i el medi ambient que ocasionava la construcció d'aquest conjunt hoteler. Les organitzacions lamenten que malgrat la tendència al creixement del 'turisme ètic', les grans cadenes hoteleres semblen arribar a una estratègia de sostenibilitat que es basa en retolar sobre la conveniència de no rentar massa sovint les tovalloles per estalviar aigua i la informació de l'ús de bombetes de baix consum, mentre que, per altra banda, tenen el rècord d'incompliment amb responsabilitat mediambiental i social entre el sector de la indústria de serveis.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article