La companyia Ryanair ha anunciat aquest dimecres que ampliarà les cancel·lacions de vols fins al març del 2018, ja que ha planejat un creixement durant la temporada d'hivern del 4% davant el 9% previst inicialment i deixarà d'operar 25 avions (de 400) entre novembre i març i deu més a partir de l'abril. Això permetrà, afegeix, eliminar el risc de futures cancel·lacions.
L'aerolínia assegura que els passatgers afectats no arriben a 400.000, el que significa menys d'un vol per dia en els 200 aeroports on treballa la companyia, i alguns dels trajectes anul·lats –cap dels quals afecta els aeroports catalans i espanyols- no tenen ni una reserva efectuada.
Segons ACN, Ryanair assegura que s'ha avisat als afectats entre cinc setmanes i cinc mesos abans i que se'ls ha ofert el reemborsament dels diners, rutes alternatives i un val de 40 euros (de 80 si és anada i tornada) per contractar un altre vol amb l'aerolínia irlandesa.
Entre setembre i octubre, 315.000 clients més s'han vist afectats per les cancel·lacions durant aquest setembre i octubre i també se'ls ha compensat amb un val de 40 euros per trajecte. En total, Ryanair calcula que les indemnitzacions per a totes les cancel·lacions tindran un impacte inferior als 25 milions d'euros.
Així mateix, la companyia aclareix que per als passatgers que no hagin rebut cap avís de cancel·lació i que no estiguin afectats per les cancel·lacions o canvis d'horaris no tenen "cap risc" de quedar-se a terra.
Amb tot, Ryanair ha negat que tingui un problema de manca de pilots i que estiguin deixant massivament la companyia i garanteix que disposa d'una ràtio de deu per aparell, tot i que només se'n necessiten quatre per avió.
El Departament d'Empresa i Coneixement, a través de l'Agència Catalana del Consum, va enviar un requeriment a la companyia, ara fa una setmana, per tal d'assegurar el compliment de les obligacions de la companyia aèria amb els usuaris. L'ACC els exigeix informació sobre les incidències i les mesures correctores a adoptar així com informació sobre el tractament i l’atenció de les reclamacions que es presentin per aquesta situació.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari