El peix que es ven als grans supermercats no compleix en sostenibilitat


Greenpeace suspen els grans hiperpercats espanyols per la venda de peix insostenible. L'entitat ha elaborat un ranquing de grans superfícies classificades per diversos aspectes de la política de compra del peix que després comercialitzen, l'etiquetatge i la presència d'especies que després es promocionen com a sostenibles. La conclusió de l'estudi és que cap dels grans supermercats compleix amb els mínims exigibles. Tot i així, Lidl i Carrefour encapçalen la llista per mantenir algunes pautes respectuoses i expressar un cert compromís en la nova política de compres. A distància els segueixen les altres analitzades: El Corte Inglés, Eroski, Alcampo i Mercadona, per aquest ordre. Els consumidors tenen dret a saber que el peix que estan comprant té un mínim de sostenibilitat, segons Greenpeace. Els supermercats han de garantir que tots els productes que tenen a la venda són sostenibles ja que no tothom té accés a la informació necessària. L'estat espanyol és un dels més grans consumidors de peix del planeta i, anualment, els consumidors espanyols es gasten més de 5.600 milions d'euros en productes del mar, dels quals, un 70% són adquirits a les grans superfícies. D'aquí la responsabilitat d'aquestes grans superfícies en l'esgotament dels bancs de peix i la degenaració del fons marí. Aquesta campanya s'emmarca dins d'un projecte internacional de l'organització, en la que ha aconseguit que els principals supermercats del nord d'Europa hagin deixat de comercialitzar la majoria dels productes pesquers obtinguts amb pesca insostenible. L'entitat ha elaborat una llista roja de peixos que es comercialitzen i que, per alguna raó, estan en perill. Més informació: Greenpeace

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article