Coldiretti: Productors i restauradors es posen d'acord per a oferir els productes de l'entorn


"Quilometre 0" és un concepte que associem als cotxes però, a partir d'ara, caldrà que incloguem una nova perspectiva d'aquesta màxima: Establiments que ofereixen productes de l'entorn. La iniciativa ve de 2003 després que un grapat de restaurants i productors de la regió del Veneto (Itàlia) es posessin d'acord per estalviar intermediaris. El productor aconseguia una valoració més agraïda del seu producte i el restaurador podia oferir productes frescos, de prop de casa i molt més assequibles. Actualment la marca "Quilometre 0" ja compta amb una cinquantena de restaurants i més de mil productors de la zona, mentre que d'altres regions italianes volen imitar l'exemple d'aquesta Associació Nacional de Productors Directes (Coldiretti) davant de l'èxit assolit. Els promotors defensen la filosofia perquè els productes, a més de ser frescos i més barats, també contaminen menys perquè viatgen distàncies curtes. I, el més important, el contacte directe entre productor i restaurador crea nous vincles socials que afavoreixen la creativitat i el coneixement del producte que s'esta consumint. La conservació de les llavors autòctones és un dels fonaments d'aquesta filosofia i canvia el sentit de conceptes que fins ara relacionaven les grans superfícies amb els preus barats. La crisi pels alts preus ha estat una teràpia per aquest nou concepte de mercat, subratlla Stefano Masini, un dels ideòlegs de Coldiretti. I això no és tot: "Treballant sobre el territori i en relació amb el consumidor, promovem la identitat i fem cultura", conclou. Més informació: El Periódico

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article