Els cotxes amb només un ocupant pagaran més als peatges


Aquesta és una de les mesures que inclou el Pla director de mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona (pdM) que el govern de la Generalitat va aprovar ahir i que es pretén posar a prova en primer lloc al peatge de Vallvidrera, abans que acabi l'any. El Pla abasta la mobilitat del conjunt de l'àrea tenint en compte tots els tipus de transport, tant de passatgers com de mercaderies, i fomenta els modes no motoritzats i en transport públic. El sistema per aplicar aquest control en els peatges és d'una gran complexitat i, per tal d'evitar la picaresca es preveu que el sensor no només detectarà volums sinó també fonts de calor. El Pla també preveu duplicar els espais dedicats al Park and Ride, aparcaments públics situats en zones on es pot accedir al transport públic tal com hi ha en les principals ciutats europees. Les 93 propostes recollides al pdM no inclouen les actuacions ja determinades als plans sectorials de rang superior, com el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya i el Pla de transports de viatgers de Catalunya. L'àmbit territorial del pdM és la Regió Metropolitana de Barcelona, que té una superfície de 3.236 km2, una població de 4,8 milions de persones i 164 municipis distribuïts en set comarques: el Barcelonès, el Maresme, el Vallès Oriental, el Vallès Occidental, el Baix Llobregat, el Garraf i l'Alt Penedès. El Pla propugna un nou model de mobilitat que pretén: Augmentar el pes del transport públic i no motoritzat de viatgers fins a assolir una proporció de 2/3 sobre el total de la mobilitat a la Regió Metropolitana de Barcelona (RMB). Incrementar el pes del transport públic fins al 34,3% sobre el total del transporti reduir un 5% el pes del vehicle privat respecte les altres formes de transport. Reduir el consum energètic de la mobilitat per habitant en un 7,5%, a fi de mantenir el consum de combustible global a l'RMB en els nivells de 2004. Disminuir un 20,5% les emissions de diòxid de carboni i un 48% les de partícules en suspensió. Assolir una davallada d'un 25% de les víctimes mortals a la carreteres de la regió metropolitana en els pròxims 5 anys.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article