El locavore es va imposant també en àmbits de consum ecològic. Es tracta d'un moviment que promou el consum de productes fets a l'entorn, que qüestiona la vesant ecològica d'uns productes que tot i no estar tractats amb pesticides ni adobs químics han hagut de creuar mig món per ser a la nostra taula. Aquesta visió del consum basat en promoure els productes de proximitat ha tingut un especial ressò social al Regne Unit des d'on s'ha plantejat, a més, com una fòrmula d'afavorir l'economia i la producció local. Programes d'ajut com els anomenats "local foods" subvencionen i promouen aquesta nova tendència del consum. Algunes campanyes mediàtiques recorden als consumidors britànics que no esta de més preguntar-se quin és el cost real dels "preus barats".
Catalunyam! el Locavore català
Apart de les petites cooperatives agràries que queden, Catalunyam! és el que tenim més similar a casa nostra amb l'esperit del locavore. Es tracta d’una cadena de distribució que vetlla per un preu just al productor i al mateix temps que el botiguer i el consumidors puguin accedir a un producte de qualitat, sostenible i a un preu just.
Roger Clavaguera, secretari de l'associació de productors catalans ACPT, ens confirma que des de la posada en marxa del projecte s'han comercialitzat més de 500.000 kg de fruita. De moment la marca es pot trobar a mercats municipals i comerços de Barcelona i l'àrea metropolitana. Un cop assimilada aquesta àrea treballarem per ampliar l'oferta de punts de venda a la resta de territori català, explica Clavaguera. El ventall de productes s'ampliarà encara més l'any vinent, amb la incorporació del sector ramader i la venda de carn de xai, conill i ovella.
Aquesta setmana, de dijous a dissabte, es farà la promoció de la marca Catalunyam! al mercat municipal de Sants (BCN)
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari