El mercat de la venda de música pot fer un gir de 180 graus


El portal de relacions socials MySpace i tres de les més grans companyies musicals -EMI, WarnerMusic, Sony BMG i Universal Music- s'han posat d'acord per endegar un projecte que ofereix fins a100 cançons gratis als usuaris de Myspace per compartir entre els amics, a canvi, el portal ingressarà diners amb publicitat i oferirà la venda d'albums sencers, camisetes, entrades i tot un seguit d'articles relacionats. La idea és trencadora perquè les companyies musicals implicades han pres iniciatives sempre amb la voluntat de vendre la música però la realitat és que la facturació ha anat baixant i, de fet, tot plegat els costa molts diners en processos legals per mirar d'empresonar o condemnar a alguns usuaris d'Internet, mentre que la majoria pot baixar-se cançons i copiar-les fugint del seu control.


Ara, pel que no cobrarien és per l'intercanvi entre usuaris de Myspace de cançons concretes amb la voluntat que sent més amables els consumidors acabin enviant-los els ingressos de manera indirecta. I avui precisament el diari El País publicava una entrevista amb el director de Wired Chris Anderson en la que donava a entendre que el futur de la Xarxa és "free" és a dir gratis total.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article