Lleida és la capital catalana on menys oscil.len els preus de la cistella de la compra


Comprar en un supermercat o un altre pot significar un estalvi del voltant de mil euros l'any. L'Organització de Consumidors i Usuaris ha presentat el darrer estudi comparatiu dels preus dels supermercats del que se'n desprèn que, en conjunt, la cistella bàsica s'ha encarit l'11,4% des que es va fer l'últim informe, fa 18 mesos, davant del 7,1% que s'ha enfilat la inflació. 

Palma de Mallorca és una de les capitals on la diferència de preus d'un super a un altre és més notòria, la cistella tipus feta al super Tan Tan de la pl. Espanya és 1.036 euros l'any més cara que l'establiment més barat, l'Alcampo, on costa de mitjana 4.168 euros. De les capitals del País Valencià, també és Alcampo la cadena que ofereix uns productes més barats, especialment a  Alacant on la cistella tipus anual té un import de 4.233 euros. El pressupost més car se l'endú en els tres casos El Corte Inglés on, també a Alacant, els preus tenen una diferència més notable, 884 euros l'any.

Quant al Principat, Lleida és la capital on els preus oscil.len menys, així, comprar a l'Esclat de l'Av. Catalunya suposa uns 225 euros l'any més que fer-ho al Mercadona de l'Avinguda Porqueres, el més barat (4.406 euros/any).

A Tarragona la diferència entre el supermercat més barat (Carrefour de l'Autovia de Reus) i el més car (Suma del c/Pin i Solé) és de 319 euros. Segons l'estudi de l'OCU, Barcelona és la capital catalana amb una cistella de la compra més barata: Alcampo del Centre Diagonal Mar que val 4.271 euros/l'any, però també té la més cara: El Corte Inglés Diagonal, on el preu és de 980 euros més de mitjana. Per últim, la cistella tipus a Girona oscil.la entre els 4.408 euros l'any que suposa comprar al Carrefour de la carretera de França i els 5.125 euros (717 més) del Valvi del carrer Maragall.

La cistella tipus és integrada per 146 productes frescos i envasats amb un consum més estès.

L'estudi constata que la crisi esta canviant els hàbits de compra de les famílies (també ho confirma el resultat de la nostre enquesta en què un 52% dels participants reconeix que compra menys i un 26% que ja fa temps que no es permet extres). Les anomenades marques blanques cada vegada són més consumides, un 39% del total. Tot i així, el cistell fet amb aquests productes ha pujat més que el cistell tipus (12,3%).  De les cadenes amb presència a Catalaunya Alcampo és el que a incrementat més els preus, un 27%, Mercadona un 16%, Lidl un 15,4% i Spar un 15%. Només Caprabo els va abaixar un  5,9%, gràcies a la incorporació de la gamma blanca d'Eroski.

En aquest link podeu consultar el supermercat o cadena més propera

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article