La Consumpèdia és un nou espai digital que ofereix una mirada detallada de diversos sectors de consum del dia a dia. Opcions ha treballat un any en aquesta iniciativa amb la intenció de col·lectivitzar el coneixement que disposa la cooperativa i d’oferir informació des d’una mirada diferent dels mitjans de comunicació tradicionals.
La cap de comunicació d’Opcions, Joana Ariet, ha explicat en declaracions a Jornal.cat, que amb la Consumpèdia “volem donar un espai per informar-se amb tranquil·litat i llibertat, amb la certesa que els continguts estaran fets sense condicionants polítics o econòmics”. I afegeix que la Consumpèdia es mereix una lectura lenta: “els articles són llargs, donen molta informació i cal processar-la”.
El projecte investiga i explora els diferents àmbits de consum: roba, finances, energia, mobilitat, alimentació, salut i cosmètica. De cada un d’ells la Consumpèdia ajuda a aclarir:
Com funciona: quin i com és l'escenari que es planteja. Evolució històrica, canvis que han marcat punts d'inflexió, normativa rellevant, etc.
Qui és qui: agents que intervenen en cada sector de consum. Productores, distribuïdores, comercialitzadores, organitzacions, etc.
Impactes i visió crítica: afectacions i com influencia la societat i el medi ambient, la producció, distribució i consum dels béns i serveis.
Iniciatives de millora: campanyes, ONG, iniciatives de la societat civil i alternatives econòmiques amb una mirada diferent.
Propostes de consum: Informació per fer canvis de consum.
Recursos: idees, guies, consells, directoris i catàlegs.
La Consumpèdia neix de la necessitat de la cooperativa de compartir la informació que no sortia a la llum, però que valia la pena comunicar, i per tant “vam decidir col·lectivitzar el coneixement”, apunta Ariet. En aquesta línia, manifesta que el nom del projecte sorgeix de la “inspiració de les velles enciclopèdies i de la versió moderna: Viquipèdia”.
La Cooperativa Opcions
Opcions és una organització sense afany de lucre que treballa per un model social basat en la justícia global, la cura del medi ambient i de les persones. La cooperativa promou la cultura del consum conscient des de diferents àmbits com la campanya de conscienciació #NoBlackFriday que va voler visibilitzar que existeixen alternatives de consum a Catalunya.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari