Feia massa temps que els experts assenyalaven les marques blanques com la solució a les butxaques amb penúries. El consum d'aquestes marques que mantenen la qualitat però porten l'etiqueta dels establiments que les venen ha crescut d'un 29% a un 32% el darrer any. I el que havia de passar per lògica de mercat ha esdevingut finalment: s'han encarit un 13% mentre que les marques de fabricant ho han fet en un 7% de mitjana, gairebé la meitat. Aquestes dades van ser presentades ahir per la consultora TNS worldpanel en el marc del Congrés AECOC que es clou avui a Barcelona.
El certamen pretén obrir el debat entre el sector del gran consum i distribució, especialment en els temps que corren afectats directament per la crisi, també de consum. Segons l'informe presentat per TNS cada llar ha gastat una mitjana de 3.000 euros en productes de gran consum, un 2,4% més que l'any passat. Però, per altra banda, les vendes han caigut un 2,5%. El sector nota un cert estancament i un canvi notable en els hàbits del consumidor que s'ajusta més a les necessitats anant a comprar més sovint però menys quantitat de productes. L'altre factor significatiu és el creixement experimentat pels establiments que promouen les ofertes i descomptes com Mercadona, Carrefour, Dia i Lidl, que han augmentat en un 1% la quota de mercat al llarg de l'últim any.
El preu de les marques blanques es dispara
Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari