El cotxe d'hidrogen perd pistonada


Un bon reportatge de Javier Sampedro al diari el País posa en evidència el motor d'hidrogen, defensat per alguns com el nou "el Dorado", és el cas de Jeremy Rifkin, un dels personatge més influents del planeta, relacionat amb el World Watch Institute, que l'any 2002 ja va dedicar un llibre a la font d'energia que prometia un futur esplendid. L'Hidrogen però, sempre ha tingut personatges que han qüestionat el seu us massiu, potser no eren tan influents, però tal com exposa el reportatge, amb arguments certament raonats. El cas és que l'hidrogen no és "per se" una font d'energia i aquí rau un dels principals problemes, cal gastar energia per comprimir l'hidrogen i, hi ha qui diu que l'energia necessària per això és superior a la que s'obté.

Més inconvenients que s'afegeixen: com emmagatzemar-lo en el cotxe. No és fàcil ja que, a més compressió menys volum però més riscos. I el reportatge planteja un darrer element vinculat a la font que s'utilitza per obtenir l'hidrogen: el gas natural. La gasolina no s'ha de fabricar, en canvi l'hidrogen, si.

Existeixen dues maneres viables de fabricar hidrogen: a partir de gas natural en la mateixa estació de servei i a partir de biomassa o carbó en grans centrals. Si s'opta per les energies "netes" per a la seva fabricació com la biomassa o l'eòlica, caldrà transportar-les fins les gasolineres, és a dir, energia més ineficient i que produirà de passada CO2 que és just el que es vol evitar.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article