L’economia social ocupa un espai molt reduït en els informatius dels mitjans de comunicació

Un informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya afirma que hi ha més veus del sector que contingut explicat


Un informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya conclou que “la informació focalitzada en l’economia social ocupa un espai molt reduït en els informatius, mentre que les veus d’aquest sector, tot i que són exigües, tenen un protagonisme relatiu més elevat en general”. L’estudi en qüestió ha analitzat el tractament de la informació sobre economia i treball de TV3, TVE, betevé, Catalunya Ràdio i RAC1 entre els mesos de juliol i desembre del 2023.

L’informe afirma que betevé és el mitjà amb més veus de l’economia social (amb un 9%), seguit de TV3 (amb un 6%). En canvi, pel que fa a contingut, TVE és el que més en parla (amb un 4%), seguit de TV3 (amb un 2,1%). Ni Catalunya Ràdio ni RAC 1 en fan referència, tot i que el primer inclou un 0,7% de veus de l’economia social. 

Entre les conclusions, també s’analitza que les veus de l’economia social participen de forma intersectorial dels informatius. “La seva participació en peces depassen el llindar de l’economia social i aborden, en canvi, temes com l’activitat empresarial des d’un vessant més genèric, les repercussions mediambientals en l’economia o se centren en aspectes més socials que no pas econòmics en sentit estricte”, es recull en l’informe.

Finalment, l’estudi afegeix que a diferència d’altres sectors, entre les veus de les organitzacions de persones consumidores i l’economia social, les dones van ser majoritàries.

 

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article