Les 'pràctiques obscures' de les companyies telefòniques


La Confederació de Consumidors i Usuaris -CECU- ha denunciat que encara segueixen existint punts obscurs en la facturació telefònica per part de les companyies i posa d'exemple el cobrament de les trucades interrompudes. La normativa diu que aquelles trucades de durada inferior a 90 segons que es tallin per causes alienes a l'usuari, han de ser considerades interrompudes. Malgrat això, segons un estudi de la CECU realitzat després de revisar més de 6.000 trucades de telèfon, s'ha comprovat que tots els reintents de trucada al mateix número després de ser estroncades apareixen a la facturació i les companyies les cobren. Així, el consumidor paga més per un servei que en aquests casos és, sens dubte, insuficient. El mateix passa quan l'establiment de comunicació és deficient i, encara que la trucada no es talli, passa el temps però no arriba la senyal de l'interlocutor prou clara, pel que cal repetir-la. En trucar de nou al mateix número es cobra de nou l'establiment de trucada. La Cecu, no obstant, reconèix com a pas important haver assolit la facturació per segons. Així ho recull l'Agència Europa Press que afegeix que l'associació de consumidors considera que aquestes pràctiques de les companyies del sector han de ser eradicades, bé sigui millorant la qualitat del servei evitant els talls o l'establiment incomplert de trucades o bé, deixant de cobrar a l'usuari per les trucades que tinguin alguna mena d'incidència, prenent de referència les inferiors al minut, ja que, en aquest cas, s'haurien de considerar interrompudes.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article