La CE denuncia l'excés de publicitat a les televisions espanyoles davant del Tribunal de la UE

El govern central considera que els publireportatges o la telepromoció no són publicitat


La Comissió Europea ha fet públic avui que ha presentat una denuncia contra l'estat espanyol davant del Tribunal de Justícia de la UE perque les cadenes de televisió estatals, tan públiques com privades, superen sistemàticament el límit de 12 minuts de publicitat per hora que marca la directiva de "Televisió sense fronteres".

Viviane Reding, comissària de la Societat de la Informació, ha detallat que l'estat espanyol exclou d'aquesta limitació de temps els anuncis de telepromoció i publireportatges que no considera com a publicitat. Reding ha manifestat que malgrat els advertiments fets al govern espanyol en diferents ocasions la política de publicitat no ha variat. A més de produir efectes negatius en la despesa en publicitat significa un bombardeig continu en publicitat sobre els televidents, ja que aquesta mena de reportatges poden significar fins a 5 minuts més de publicitat per hora. Gairebé el doble del que han de suportar la resta d'espectadors comunitaris.

Després d'un seguiment de la publicitat emesa per les cadenes espanyoles entre 2005 i 2006 per vetllar el compliment de la directiva, Brussel.les va obrir un procediment d'infracció que va culminar en un comunicat el maig passat amenaçant amb la denuncia que finalment s'ha tirat endavant.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article