Fecsa cobra de més en la factura de novembre per un error informàtic

Les proves en la facturació s'han fet a més de 100.000 famílies catalanes


Fecsa Endesa ha cobrat de més en la factura corresponent a novembre. L'errada informàtica pot haver afectat un nombre indeterminat de llars catalanes atès que les proves de facturació s'han fet a uns 100.000 abonats de Barcelona i poblacions circundants.

La factura de l'electricitat te dues parts: una es basa en un concepte fix que depèn de la potencia i l'altra varia en funció del consum. Ha estat justament en la quota fixa, on la companyia cobra per dos mesos sencers de potència quan en realitat la facturació correspon a un mes i un nombre variable de dies que, en alguns del casos, són només dues setmanes.


L'errada és deguda a unes proves en el sistema informàtic que es fan perquè a partir del proper mes les facturacions ja deixaran de ser bimensuals per passar a ser mensuals, com a darrer tramit per aplicar la nova regulació que el Ministeri d'Indústria va aprovar el juliol passat.
La companyia elèctrica encara no ha fet públics els desajustos causats per les proves de facturació però si que ja ha començat a respondre a clients  que s'havien queixat per aquesta desproporció en el cobrament. Fecsa ha esmenat l'errada fent nova factura i descomptat el que s'havia cobrat de més.

Es dóna el cas que moltes de les factures emeses el novembre no corresponien als dos mesos integres habituals, sinó que molts eren d'un mes i tres setmanes o d'un mes i quinze dies, l'elèctrica ha mantingut en el rebut el concepte i el preu fix dels dos mesos i no s'ha adaptat al període real de facturació.

La notícia apareix a l'edició d'avui de El Mundo. Per altra banda, hores dara, no ens ha estat possible encara contactar amb premsa de Fecsa Endesa per ampliació de la informació. Per contactar amb Fecsa Endesa t/902 507 750






Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

  • Ja només ens faltava això. Per què quan s'equivoquen també es beneficien ells, eh? Ara segur que ens faran reclamar a nosaltres si som algun dels afectats. I si no reclamen, no veiem un duro (com amb el tema de la comissio de les Caixes) Però si fos al revés, estic segura que ens ho descomptarien en la següent factura sense que haguessim de moure un dit. I si no, al temps...

Comenta aquest article