Els bancs hauran de posar totes les facilitats quan el client vulgui canviar el compte d'entitat


Quina ha estat la darrera vegada que heu canviat el compte corrent d'entitat financera? La gran majoria de consumidors de la Unió Europea no canvia de banc, a vegades no és perquè faltin ganes. La complexitat, els alts costos, la por a perdre diners o el temps que s'hi ha de dedicar fa que molts usuaris de banca es mantinguin amb el banc de sempre a pesar de no estar del tot satisfets amb el servei.

Ahir el Comitè d'Indústria de Banca europeu (EBIC) va presentar els seus "principis comuns" sobre la commutació de comptes bancaris. Aquest codi de conducta, demanat i acceptat per la Comissió Europea, significa que, abans de l'1 de novembre de 2009, alguns dels obstacles actuals al canvi de compte de banc desapareguin. A partir d'aquesta data els bancs tindran encara un any per adaptar-se a l'autoregulació.

La plataforma de consumidors europeus Beuc assenyala que, generalment, tenim raó quan ens venen els dubtes sobre el paper de l'autoregulació, però, aquesta vegada l'entitat opta per donar una nova possibilitat al sector confiant en aquestes mesures anunciades. A més, aprecia els esforços fets per EBIC per a enllestir el codi en temps de crisi financera.

Disortadament, subratlla Beuc, els Principis Comuns no cobriran la vinculació de productes bancaris (on els consumidors estan obligats a comprar uns quants productes financers des del mateix banc: per exemple, tenint un compte bancari i un crèdit hipotecari junt). Això continuarà, naturalment, suposant un problema als consumidors fins que hi hagi alguna iniciativa que hi posi fi.

Beuc adverteix que estarà a l'aguait per comprovar el seguiment d'aquest codi i si realment els consumidors troben menys traves a l'hora de canviar el compte de banc.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article