La metamorfosi de les cabines de Telefónica

S'hi pot recarregar el mòbil, enviar SMS i l'operadora estudia fer-les punts de connexió Wi-fi


Telefónica investiga noves fórmules per a rendibilitzar les cabines que té repartides per tot el territori. Ara les vol convertir en terminals de pagament per a Internet. La majoria dels usuaris encara tenen la impressió que les cabines tradicionals només serveixen per a fer trucades. Si que tenen aquesta funció, de fet, per a la majoria d'immigrants o turistes però, l'operadora veu que el rendiment que en treu cada vegada és més baix -la facturació es va reduir un 50% entre 2002 i 2007-.

Per això fa mesos que ja aplica noves prestacions: Avui ja algunes cabines contemplen la possibilitat d'enviar SMS, fax, correu electrònic. S'hi pot recarregar el mòbil i, fins i tot, s'hi pot comprar saldo per a adquirir productes i serveis a Internet, amb l'avantatge que es pot fer de manera anònima i evitant el risc que comporta donar el número de targeta per Xarxa.


Per això, Telefónica ha signat diversos acords els darrers mesos amb Miapuesta.com, amb la plataforma de pagament Ukash, amb la xarxa social per a adolescents Habbo i, fa poques setmanes, amb Paysafecard.

D'altres prestacions van relacionades amb la publicitat, bé sigui dels serveis que ofereix la mateixa companyia, com dels que ofereix l'ajuntament on estigui ubicada. El visor de telèfon que tenen incorporat les cabines noves és més gran amb aquesta finalitat.

El desconeixement de les noves funcions de les cabines fins i tot arriba a les ONG per les quals, des de 2007, es va posar en marxa un servei de donacions. Servei que, encara que és gratuït per a les ONG, només s'hi ha acollit una d'aquestes organitzacions.

Més informació: El País





Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article