Més de la meitat de les "marques blanques" tenen incorreccions en el seu etiquetatge


Un 55% de les anomenades marques blanques tenen alguna mancança en l'etiquetatge, segons un informe elaborat per la Unió de Consumidors. Aquest tipus de productes que tenen totes les grans cadenes a uns preus més assequibles han crescut en consum de manera vertiginosa durant els darrers mesos. L'organització de consumidors explica que, tot i que l'increment de preus de les marques blanques ha estat superior els darrers mesos atès l'augment de la demanda, encara ara representen un 30% d'estalvi en la cistella de la compra.

No existeixen grans incompliments en l'etiquetatge, afirma l'entitat, però si que ha detectat que dades que han de constar de manera obligatòria són relegats a un segon terme, davant del contingut comercial del producte.

En ocasions és necessari fer un esforç per a localitzar indicacions imprescindibles com els ingredients, la caducitat o les quantitats. Moltes vegades, les denominacions comercials i la manera de presentar l'etiquetatge "es presta, de manera deliberada, a confondre el consumidor sobre la naturalesa de producte o les característiques del producte", afirma l'organització de consumidors.

La Unió de Consumidors reclama una normalització de les begudes isotòniques, després de detectar que és el sector que incompleix per norma els continguts de les etiquetes (100%).Segueixen en incorreccions detectades les conserves de peix, les galetes, la llet enriquida, mentre que, el cafè, la pasta i l'arròs són els que més compleixen a l'etiquetat.

Per cadenes, Lidl (77%) és on s'han detectat més errors, seguida de Carrefour, Alcampo i Dia (64%) i El Corte Inglés (46%) acabant el llistat Eroski, Consum i Mercadona, amb un  43% d'incorreccions detectades.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article