Més informació dels medicaments o... més màrqueting?


Gunter Verheugen, comissari europeu d'Empresa i Indústria va presentar ahir el paquet de mesures promès per a reforçar la seguretat dels medicaments, evitar-ne la falsificació i donar més informació als consumidors. Però, segons Beuc, l'organització de consumidors d'abast europeu, amb aquesta proposta, el que ha fet el comissari és obrir "la caixa de Pandora".

El paquet de mesures contempla que la indústria farmacèutica pugui fer anuncis com: "A partir d'ara trobarà el medicament X a la seva farmàcia un 30% més barat i en paquets que contenen 10 càpsules extres" o bé "Amb el tractament XX associat a una dieta podrà perdre pes..." Beuc es planteja si aquesta "ampliació d'informació al pacient" no és una fórmula que al final servirà perquè el sector tingui més flexibilitat per a augmentar les vendes. L'organització de consumidors reconeix que en el mateix paquet de mesures també s'hi estableix un codi de conducta i uns mètodes voluntaris que frenarien el màrqueting agressiu, però, també planteja fins on pot arribar aquesta auto-limitació quan el sector inverteix actualment molt més en activitats  de màrqueting i promoció que en investigació i desenvolupament.

Tenint en compte que una investigació feta recentment per la Direcció General de la Competència a l'àmbit europeu, mostrava com les companyies farmacèutiques invertien un 23% en publicitat i màrqueting mentre que només un 17% a investigació i recerca, Beuc es pregunta si serà prou imparcial el que ens recomani la mateixa indústria o bé, si donarà prou relleu a les alternatives que existeixen més enllà de l'aplicació d'un tractament.

Òbviament aquesta proposta és presentada per la Direcció General d'Empresa, amb un interès visible per a la indústria, segons l'organització de consumidors, té molt de valor la iniciativa en tot el que representi l'intent de trobar un equilibri entre els interessos de totes bandes però reconeix que caldrà seguir de prop el procés i demanar la inclusió de mesures més concretes que protegeixin als consumidors de la informació enganyosa sobre els medicaments.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Comenta aquest article