La "velocitat variable" arriba a l'àrea metropolitana a partir del 15 de gener


El Servei Català de Trànsit (SCT) ha presentat avui el nou sistema de regulació de la velocitat del trànsit a l'àrea metropolitana de Barcelona. Fa un any recordem la incorporació d'un paquet de mesures entre les quals, una de les més polèmiques va ser la limitació de la velocitat a 80 km/h en aquesta àrea d'accés a la ciutat. La novetat d'ara és que aquest límit comptarà amb un nou concepte: la "velocitat variable" que el reduirà en funció de factors com la intensitat de vehicles, la meteorologia o la contaminació atmosfèrica. Per aplicar aquest nou sistema s'han instal.lat un seguit de panells en tots els vials d'accés a la ciutat que indicaran la velocitat límit (70- 60 o 50) km/h en funció dels factors esmentats.

Aquesta és una mesura que ja fa anys que s'aplica en les àrees de confluència de diverses ciutats europees, que té un sistema complex de control central des del SCT, des d'on es regula la velocitat per a evitar embussos. Una fórmula, diuen els promotors, d'harmonitzar mitjans per a una circulació més fluida.

La nova regulació s'aplicarà a partir del 15 de gener, i comptarà amb dos mesos d'adaptació, en els que l'infractor -per haver sobrepassat la velocitat assenyalada- rebrà un avís advertint-lo.

L'aplicació serà progressiva i començarà per l'autopista del Garraf i l'autovia de Castelldefels. Passat l'estiu entrarà en acció els panells de l'AP 7 fins a Martorell i abans de finalitzar l'any, la resta de vials metropolitans.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

  • "La velocitat variable arriba a l'àrea metropolitana a partir del 15 de gener" o de "com augmentar els beneficis del funcionariat fulminant el poble amb multes arbitràries".

    1- Obtenir la velocitat mitjana del trànsit amb la xarxa de radars de recaptació monetària (RXXM).
    2- Restar X km/h a la xifra obtinguda (on X depèn dels diners que es vulguin recaptar).
    3- Cobrar, cobrar, cobrar. I comptar els diners.
    4- Dir que és "per la nostra seguretat".

    Gràcies DGT per protegir-nos.

Comenta aquest article