El 112 amplia la seva capacitat per a integrar en un futur la gestió del 061 i el 088


El telèfon únic d'emergències 112 ha ampliat la seva capacitat de gestió de trucades amb la incorporació de nova tecnologia i programari, en un pas més per integrar en un futur pròxim els números d'emergència 088 i 061.

El Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i el Sistema d'Emergències Mèdiques, SA (SEM) han signat un conveni de col·laboració per a la ubicació temporal del Servei d'Atenció de Trucades d'Urgència 112 a la seu del SEM, SA, a l'Hospitalet de Llobregat. 

En el nou emplaçament, el servei ha passat a disposar de millores al maquinari i al programari utilitzats per a l'atenció i la gestió de les trucades rebudes al 112, la qual cosa comporta l'increment de la capacitat de recepció i de gestió de trucades.

Durant el període gener-setembre de 2008, el telèfon 112 ha atès més de 3.326.000 trucades.

Amb aquestes millores es fa un pas més cap al Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya que està previst que es posi en funcionament al llarg del primer semestre de 2012. Aquest Centre permetrà una resposta ràpida, senzilla, eficaç i coordinada a les peticions urgents ja que integrarà les sales centrals dels bombers de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona, els Mossos d'Esquadra, els Agents Rurals, el SEM, el Servei Català del Trànsit i les sales conjuntes de la Guàrdia Urbana de Barcelona i Mossos d'Esquadra.

Més informació: Departament d'Interior


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article