El Síndic valora el servei de les oficines d'informació al consumidor


El Síndic de Greuges, Rafel Ribó, ha presentat un estudi sobre el funcionament de les oficines municipals i comarcals d'informació al consumidor. En la presentació, el Síndic aclareix que, a més de la supervisió en matèria de consum de les empreses privades que gestionen serveis públics també té la competència de supervisar l'actuació de l'administració.

L'informe "Els drets del consumidor en l'àmbit local" valora les queixes rebudes per ciutadans que s'han adreçat a un servei públic de consum i consideren que no han rebut una atenció adequada o bé no s'ha actuat en defensa dels seus drets-

La voluntat de conèixer de més a prop el treball diari que porten a terme aquestes oficines de consum, especialment les dificultats que tenen a l'hora de complir les funcions que els corresponen, ha portat al Síndic a elaborar aquest treball que s'ha basat en una enquesta enviada a les oficines municipals i comarcals d'informació al consumidor d'arreu de Catalunya.

Bàsicament s'han valorat les funcions que porten a terme aquestes oficines, els criteris que segueixen a l'hora d'atendre les consultes i les reclamacions que presenten els usuaris, la suficiència dels mitjans personals i materials de què disposen per prestar el servei i el nivell de qualitat en la prestació dels serveis de consum. Van contestar l'enquesta 93 oficines. Les queixes de consum al Síndic van passar de les 184 de l'any 2004 a les 415 de l'any 2007, amb un increment del 125%, percentatge molt per sobre de l'augment general de queixes, que va ser del 80%, segons l'informe.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article