Recomanacions als afectats pel temporal de vent del cap de setmana


L'Agència Catalana del Consum publica un seguit de recomanacions als afectats pel temporal de vent de finals de mes. Alguns abonats a Fecsa Endesa encara no tenen connexió elèctrica hores d'ara, després que el dissabte es donessin les ratxes de vent més violentes. Consum ha fet un recull de consells i també de models de formularis per a presentar les reclamacions en cada cas. La forta ventada va deixar afectats a tot el territori, danys a les llars, cotxes i també nombrosos usuaris van patir talls de serveis com la llum, l'aigua en xarxa o el telèfon.

Pel detall de les recomanacions seguiu llegint:

Per danys en els béns:

1r. Comproveu quines assegurances teniu contractades (de la llar, del vehicle, etc...) i si cobreixen danys.
Només es podrà aconseguir una indemnització per danys si el bé sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre (els dies del temporal de vent).

2n. En cas que tingueu una pòlissa d'assegurança que cobreixi els béns danyats, comuniqueu el sinistre a la vostra entitat asseguradora amb els models de comunicat i de relació de béns danyats següents:
Documents:

Annex I. Comunicat de sinistre per a l’entitat asseguradora.
Annex II. Relació de béns danyats per la tempesta ciclònica atípica que va patir Catalunya el mes de gener de 2009.

3r. Si el sinistre hagués ocurregut en una zona geogràfica amb vents iguals o superiors a 135 km/hora, la vostra entitat asseguradora té l'obligació de comunicar el sinistre al Consorci de Compensació d'Assegurances i serà aquesta entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, es farà càrrec d'indemnitzar els danys.

Cal recordar que a les pòlisses d’assegurances de danys l'entitat asseguradora cobreix els riscos d’acord amb les condicions estipulades i que el Consorci de compensació d’assegurances cobreix els riscos extraordinàris o catastròfics (en aquest cas vents superiors a 135 km/h i tempestes ciclòniques atípiques -ratxes de vents superiors a 135 km/h i pluja-).


Per talls de subministrament (llum ,aigua..)

1r. En cas que encara no s’hagi restablert adequadament el servei contacteu amb la vostra companyia( elèctrica, d'aigua,...) a través dels seus canals d’atenció al client.

2n. Si teniu contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc (amb múltiples riscos i garanties cobertes) comproveu si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament.
En aquest cas, comuniqueu el sinistre a la vostra companyia amb els models de comunicat i derelació de béns danyats segëunts:

Documents:
Annex I. Comunicat de sinistre per a l’entitat asseguradora.
Annex II. Relació de béns danyats per la tempesta ciclònica atípica que va patir Catalunya el mes de gener de 2009.
En cas que hagueu sofert danys als béns i també talls de subministrament i ambdós estan coberts per al mateixa asseguradora especifiqueu-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre.

Per últim
En el cas que no rebeu resposta satisfactòria de l’empresa subministradora (de llum , aigua ...) o de l’asseguradora , us recomanem que per tal de rebre assessorament sobre la vostra reclamació i , si s’escau, sobre les vies de què disposeu per poder reclamar, us adreceu a:
l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) del vostre municipi,
l’Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) de la vostra comarca si no hi ha OMIC al vostre municipi,
a les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no teniu accés a cap OMIC ni OCIC:
També podeu demanar aquest assessorament a una associació de consumidors.
Trobareu més informació:
Trucant al 012:

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article