Facua torna a constatar irregularitats en la facturació elèctrica del febrer

Mentrestant Indústria diu que el sistema no és perfecte però que és la millor solució


El Ministeri d'Indústria va reconèixer ahir que el sistema de facturació mensual esta provocant problemes, però que de moment és la millor solució perquè fer lectures cada mes, seria molt car per a les elèctriques. Recordem que des de principis d'any, la facturació elèctrica es fa mensualment, mentre que la lectura dels comptadors es continua fent cada dos mesos. D'aquesta manera, una de les factures "reflecteix" el consum real, mentre que la següent, l'estimat.

Les organitzacions de consumidors s'han queixat per enèsima vegada de les moltes irregularitats que perceben els usuaris en els cobraments després dels canvis de gener. Ara, Facua, ha constatat que en la facturació de febrer, en les que s'ha fet la lectura de comptador, inclouen tan l'energia consumida en part del febrer, en part del gener i, fins i tot, en part de desembre. El problema està en que també en aquest darrer tram de consum s'hi han aplicat les tarifes que van entrar en vigor al gener, és a dir, fins un 5,6% més elevades.

L'organització de consumidors comprova ara que milions d'usuaris que no van tenir problemes en la facturació de gener, els tenen ara amb la de febrer. Tot plegat a resultes que les lectures són bimensuals i les facturacions són mensuals.

A pesar de tot, el ministeri vol seguir endavant amb el canvi de sistema. Pedro Martín, secretari general d'Energia, argumenta que fer lectures mensualment seria molt car per les elèctriques i la lectura bimensual ja és un termini dels més curts que s'utilitzen a Europa. I, per altra banda, plantejar un pas enrere i tornar al cobrament cada dos més tampoc és possible, segons Martín, ja que considera que el fet de cobrar cada mes envia "missatges adequats" als usuaris ja que els permet saber abans si el seu consum és excessiu.

El secretari general d'Energia va anunciar ahir que Indústria posarà a l'abast dels consumidors un servei de defensa dels seus interessos, tot i recordar que les diferents autonomies i la CNE són les que tenen la responsabilitat de gestionar les denuncies dels clients de les elèctriques.

Per la seva banda, Facua ha posat a disposició dels abonats una aplicació per a verificar les quantitats que se'ls ha cobrat de més. La podeu trobar en aquesta adreça simuladores.facua.org


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article