La portaveu d'Amex, proveïdor del servei de targeta de crèdit American Express, ho explicava ahir a BBCnews. Pagarà 233 euros als clients que acceptin cancel.lar la seva targeta de crèdit i pagar el que deuen abans de finals d'abril. La possibilitat s'està oferint a un nombre reduït de clients a EUA que tenen un saldo considerable però que registren poca activitat de consum.
Si només fa dos anys les entitats financeres feien mans i mànigues per captar nous titulars de targetes de crèdit, la nova situació econòmica ha fet virar l'estratègia en direcció contrària. En el cas d'Amex la morositat en els pagaments de targetes de crèdit ha augmentat més del que els analistes preveien. L'entitat ho atribueix al creixement de l'atur i al deteriorament de l'economia en general.
Molly Faust, portaveu d'Amex, explica que l'empresa vol treballar amb la clientela per a administrar deutes complicats i oferir fórmules per a minimitzar-los. En general, afegeix, American Express té "clientela exclusiva que en condicions normals no estaria tan afectada per crisis econòmiques".
Els analistes comenten que l'expansió de targetes de crèdit a un cercle més ampli de clients és el que ha portat American Express a les dificultats actuals. De moment, apart de l'estratègia anunciada, Amex esta reduint línies de crèdit i "s'esforça menys en captar nous clients".
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari